fredag 4 februari 2011

Det är så Runkan!

Bengelsdorff har så rätt: Man väljer inte det man inte vet att existerar.

Han går sen vidare i sitt resonemang till Vegas musikutbud medan mina tankar vandrar till x3m. Kanalen jag nog vet att existerar, men som jag aldrig lyssnar på. Nå. Då vet jag ju inte vad jag missar. Tydligen. För tydligen finns där saker man kan gå miste om.

Nåja. Hursomhelst. Man läser ju tidningen. Hbl. Igen.

Philip Teir skriver om Radio Extrems pod-sändning De gamlas dans. Och här blir jag ju helt konfys. Pod-sändning. Jo väntas nu ... men när kommer den? Inget klockslag. Hmm. Dinosauriehjärnan rasslar. Och kommer fram till att x3m förstås har en hemsida. Juh. Och jo. Där finns den. Pod-sändningen. Och underhåller mig medan jag ammar.

Men alltså. Pod-sändning. Betyder det att den inte alls kommer i radion? Måste man antingen veta att den finns och gå in på hemsidan för att lyssna. Eller skall man hänga på hemsidorna liksom alltid för att inte missa något? Reptilhjärnan skrynklar sig. Jobbigt. Pointen med radio är ju att man kan lyssna medan man gör annat. Väl. Eller?

Fast om man är x3m-lyssnare så gör de säkert reklam på den kanalen. Och nu efterlyser jag lite samverkan mellan kanalerna faktiskt. Kan inte radio Vega göra reklam för Extrems roliga hörspel. Och vice versa. Tänk, hemska tanke, om alla x3m-lyssnare missar Eftersnack varje fredag!

Nåjo. Sen till själva hörspelet. Gå in och lyssna. Riktigt kul faktiskt. Speciellt, som Teir påpekar, om man är ens lite insatt i Helsingforsgymnasierna. Har ju bara sett dem utifrån, men dock. Hörspel är annars också en trevlig kulturform som man hör om allt för lite. Och som sagt, man väljer ju inte det man inte vet att existerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar