onsdag 25 maj 2011

Bambi-regeln

Fröken Smilla undrar i sin kommentar till min kommentar till hennes inlägg om man borde hålla sig till Bambi-regeln då man bloggar. Dvs om du inte har något gott att säga säg inget alls.

Men det tycker jag inte alls. Försås behöver man ju inte ful-blogga bara för att jävlas, men pointen med bloggar är ju att läsa andras tankar och tyckningar. Tycker jag. Annars blir det som på mammapappa. Alla intressanta trådar dör ut.

Folk tycker ju inte lika. Så är det bara. Och jag kan inte måsta tycka om radio exem bara för att jag är finlandssvensk och inte ännu fyllda 60. Inte spelar Vega heller min favoritmusik, men jag blir inte irriterad åtminstone. Egentligen tycker jag inte att det finns nån riktigt bra kanal för just mig. Men vissa bra program nog. Bästa är förstås Eftersnack, det har jag ju redan sagt. Men visst. Det finns kul saker på Exem också.

1 kommentar:

  1. Nåmen sk*it nu i bambi..?! Tänk om alla bloggar man läser sku vara snälla och överens? Varför skulle man läsa då?

    Men på tal om bambi...:
    http://www.abounderrattelser.fi/news/2011/05/radjur-pa-simtur-i-aura-a.html

    SvaraRadera