fredag 14 januari 2011

Eftersnack till eftermiddagskaffet

Det bästa som finns på radion är Eftersnack. Och Magnus Londen. Om man kunde bli kär i någon utan att träffa honom så skulle det i mitt fall vara Magnus Londen. Ok. Jag har ju nångång träffat honom på nån sunkig krog medan jag ännu hängde ute på stan i den stora staden. Men det är nu en bisak.

Hursomhelst. Det var ju intressant att även han tog upp Robin Hood idag. Eller, vid närmare eftertanke. Kanske han läst min blogg? He he.

Nåjo. Ett annat intressant tema som diskuterades var Minna Kauppi. Årets idrottare. Hur hon blivit nedskälld över att inte ha visat sin glädje tillräckligt sakligt. Och jo, otippat att jag även bloggar om idrott. Men. Jag har ju de facto funderat en del över Matti Nykänens öde.

Tänk om. Tänk om det faktiskt är så att han är en riktig humorkille. Men. Att humor och idott inte kan kombineras i detta land. För idrott är ju allvar. Och då kan man helt enkelt inte säga "No pilluhan se on aina mielessä mutta hypätään nyt ensin!" strax innan tävlingen.

1 kommentar:

  1. Ahahaha! Lite som då jag insåg att actionfilmer ju är skämtfilmer. Då blev dom nästan uthärdliga...

    SvaraRadera