Varför görs de intressantaste uppsättningarna ofta av små grupper? Med en så kort spelperiod att man måste slå till genast om man skall hinna se. Eller sen vänta till Hangö teaterträff och hoppas på att föreställningen masar sig dit.
Benjamin Brittens opera The Turn of the Screw visas endast 24-29.1 i Helsingfors och den kommer ju inte till Hangö. Både temat och musiken skulle vara riktigt intressant. Varför sätter inte Operan upp sånt. Eller har det bara gått mig förbi?
Temat i amatörteaterföreställningen Arvet skulle också locka. Den går endast till den 2.2. på Åland. Och det är ju dessutom aningen långt borta. Egentligen är det brevbunten som Robert Liewendahl har hittat som mest kittlar min fantasi. Och att se Katarina Gäddnäs på scen hade också varit kul.
En annan pjäs jag vill se är Wasa Teaters Ängland. Mest för namnets skull. Smaka på det. Ängland. Äng, Ängel, Ängllland.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar