torsdag 19 maj 2011

Shaken och störd

Skickade ett för mig viktigt brev idag. Gick till posten för att säkert få det iväg i tid. Lade fram det på vågen, begärde ett frimärke, och vad hände. Jo posttanten tog ett frimärke (med finska flaggan, by the way) och lappade det på kuvertet. Snett. Typ mitt på.

Jag blev så arg!

Jag blev faktiskt så arg att jag tog tillbaka kuvertet och försökte lossa på frimärket. Och sade till henne att frimärket skall sitta rakt. Förbanna!

Jag vet att de flesta inte ens hade märkt vad hon gjorde. Och jag hade kanske i vanliga fall endast blivit störd. Men med tanke på hur viktigt brevet var blev jag faktiskt riktigt Shaken.

För det första kan man inte limma någon annans frimärke snett. Det betyder att man inte har någon respekt för kunden.

För det andra kan man inte jobba på posten om man inte limmar frimärkena rakt. Då respekterar man inte sitt eget jobb. Nå. Det heter ju inte ens posten mer, utan Itella. Och det viktigaste för dem är ju att sälja Tiimarikrääsä och godis. Så det förklarar ju saken.

6 kommentarer:

  1. Jumalaut så störande. BRA att du bad henne göra om det! Det har väl varenda en lärt sig hur frimärket ska sitta, och noga är det me.
    Förresten diggade jag också mera när posten var mera som en myndighet och mindre som Tiimari. Nu säljer dom ju t om choklad där. Ur led är tiden.

    SvaraRadera
  2. Ett helt fantastiskt inlägg :)

    Jag har bara positivt att säga om itella. Vår postgubbe hämtar paket ända upp till dörren, helt fantastisk service.

    SvaraRadera
  3. va sa tanten - eller blev hon stum?

    SvaraRadera
  4. Ljuvligt att nån är lika - ähem, låt oss säga noggrann - som jag! Brev är banne mig viktiga saker.

    SvaraRadera
  5. Hur KAN man limma ett frimärke snett? Och HUR KAN EN SOM JOBBAR PÅ POSTEN få limma snett? Kanske det inte är så viktigt att jag träffar raden på avgångsbetygen då jag ska skriva under dem??

    SvaraRadera
  6. Så härligt att höra att det finns andra som vet hur man limmar frimärken.

    Tarja, hon blev nog lite småsur och sa att nästa gång måste jag begära att få limma själv! Service?

    Tyvärr backade jag lite och sade att jag nog är miljöskadad av att mommo är filatelist.

    SvaraRadera