torsdag 26 januari 2012

Teaterbåten

Visst ryckte det lite i steppskorna då det var dags för audition för Raseborgs sommarteater förra veckan, men jag hade redan bestämt att inte berätta för mina söner att det var på gång. För åtminstone den äldre skulle vilja vara med i år igen. Och antagligen den yngre också. Och om man får en roll är det ju inte mera så lätt att låta bli att gå med.

Den äldre blev dock lagom glad då han tog upp ämnet och jag sade att auditionen redan har varit. Fick svamla något om att det inte behövs så många barn i årets pjäs. Och att man inte vet vad som kommer nästa år. För tre år i rad kan vi ju inte vara med. (Eller vad?) Och tänk om det nästa år är en pjäs som behöver massor med barn?

-Okej, jag förstår hur du tänker, mamma. Jag skulle vilja vara Karlsson på taket. Hoppas det blir den.

Nå. Jag hoppas nu inte på Karlsson på taket, även om den lagombästa, lagomtjocka killen i sina lagom bästa år de facto skulle passa ganska bra i rollen. Å den yngre skulle ju sin vana trogen kunna spela Lillebror.

2 kommentarer:

  1. Kan int ni göra en egen trädgårdspjäs och ha föreställningar för alla som ska handla i er gårdsloppis? Det är väl int xåå många roller i den att int ni sku fixa det på 3man hand? Jag kan köpa upp en hel föreställning!

    SvaraRadera
  2. Apselut! FAMILJEBILJETT 10 EURO! Kotten kan spela Lillebrors hund. Och pappa kan va pappa och bovarna.

    SvaraRadera