torsdag 19 januari 2012

Presidenternas ålderskurva

Det är något skumt med presidentkandidater och deras ålder. De tycks följa någon helt egen ålderskurva. Niinistö har alltid varit lika medelålders som han är nu. Lipponen har endast blivit aningen aningen äldre sedan jag såg honom första gången. Eva däremot var nog väldigt vuxen då jag var ung, medan hon numera är ungefär jämnårig med mig. Haavisto har blivit gråare i håret, men yngre i ansiktet. Fast här kan det handla om puder? Konstigast är dock Väyrynen. Han verkar ha blivit yngre med åren. Då jag var liten var han äldre än han är nu. Det är jag helt säker på.

2 kommentarer:

  1. krispigt.ratata.fi19 januari 2012 kl. 20:12

    haha! klockren analys :)

    SvaraRadera
  2. haha, jag skulle ju skriva klockren analys!

    SvaraRadera