tisdag 31 januari 2012

Nudister

Jag har så svårt att förstå nudismen. Fastnade vid tvn igår och slötittade på ett program om mänskor som vill gå omkring nakna. Nakna överallt. Överallt. Fattar inte.

Det skulle ju vara så jäkla obekvämt. Naken i trädgården. Medan du rensar landen. Mylla i baken. Eller brännässlor på ballarna. För att inte tala om att gå omkring utan bh. Huj, nej så obekvämt. Kanske det funkar om man har riktigt små bröst? Men själv skulle jag bli galen.

Eller inomhus. Naken vid datorn. Rumpan fastklistrad i stolen. Och vem vill sätta sig på stolen där du suttit sedan?

Värmen och kylan är ju också ett problem. Gå omkring naken i minusgrader, eller låt säga redan i +15 grader? Hur länge då? Man kan ju ha på yllestrumpor, pipo och halsduk. Hur naket känns inte det?

Eller värmen. + 30 grader och svetten rinner. Överallt. Inga plagg som samlar upp fukten. Skulle bli galen. Riktigt galen.

De personer som var med i programmet var väldigt naturliga. Vilket nudisterna oftast brukar vara. Det som är lite skumt är att man sällan ser nudister med perfekta kroppar. Som om de skavankiga trivs bättre nakna än de som enligt skönhetsidealet är snyggast.

På tal om det uttalade sig årets Miss Finland om att gå i armén ungefär så här: "Fokus där är inte på skönhet!" Tänk att en, nu då, bevisat vacker mänska går omkring med stress över sitt utseende. Måste rymma till armen för att ta det lite lepot. Bland alla hundra miljoner killar. Precis vad jag misstänkt hela tiden: att det är kvinnorna som sätter skönhetspress på varandra. Inte killarna.

3 kommentarer:

  1. Jag gillar känslan av att vara utan kläder, men grejen är ju precis som du säger, det är ju bara nice så länge man har skön och varm luft omkring sej. Att steka ägg (AJ!), klippa gräs, skura vessor och så vidare naken är ju en downer. Sitta i lädersoffa. Köra bil! Hahahahah!

    SvaraRadera
  2. Jag är naken så ofta jag kan vara det. När jag kommer hem från jobbet eller andra ärenden åker alla kläder av tills det är dags att lämna hemmet igen.

    Det är en underbar känsla av frihet och mycket avstressande. Jag får mer gjort när jag är naken.

    Man får se till att hålla sig ren - vilket är lätt när man ändå är naken. Snabba duschar och sånt är bra då.

    Men som sagt är känslan av frihet obeskrivlig, för att inte tala om nu när det är sommar - då brukar jag våga mig ut i trädgården också.

    SvaraRadera
  3. Jag vill minska mina bröst med bröst estetik. Behöver en bra plastikkirurg från Turkiet.
    Memeestetiği

    SvaraRadera