söndag 22 januari 2012

Niinistö och de andra

Funderar på hur Niinistö kan leda galluparna? Jag vet endast en som tänker rösta på honom. Inte för att jag känner någon som sagt att den tänker rösta på Väyrynen heller. Eller Essayah, eller jo en vet jag faktiskt. Eller Soini. Är det bara jag som inte känner såna mänskor. Eller skäms man för att rösta på dessa? De andras anhängare verkar så ivriga och stolta över sina kandidater. Skulle man utgå ifrån statusarna på min fb-sida tror jag, utan att ha räknat allt för noga att ordningsföljden skulle bli följande:

Haavisto
Biaudet
Lipponen
Arhinmäki
Paus
Paus
Pausmusik
Niinistö
Essayah
Inga fler röster.

Vet inte ännu heller med säkerhet vem jag röstar på. Kanske det klarnar i natt.

2 kommentarer:

  1. Jag tror att det är facebookare och nätsurfare som är aktiva Haavisto anhängare, och också en viss åldersgrupp, kanske sådär 20-40.

    Tex min mamma och svärföräldrarna har röstat på Niinistö, alltså de som inte kan tänka sig en bögpresident, 40-60+

    Sen vet jag nog också några som röstar på väyrynen, och där har det med landsbygd och stad att göra och ålder är 60+

    SvaraRadera
  2. Jo, du har nog rätt. Speciellt gällande facebook. Det är så lätt att säga där vem man röstar på jämfört med att säga det högt face to face.

    SvaraRadera