fredag 22 april 2011

Mer mode

A.
Herriguuud. Jag är ju inte alls out! När man kollar närmare på hel-looks som jag skrev om i föregående inlägg, inser man ju plötsligt att man är värsta coola bruden. Såå jävla in. På stugan, alltså. Det är ju dit jag släpat all rojna jag gick klädd i under högstadiet.

B.
Karin skriver i husis modeplock att Konsumtion inte är stil. Just det. Eller, ja. Hon har ju lånat tankarna ur boken Modemanifestet - De stilsmartas handbok. Av Sofia Hedström. För den som är mer intresserad än jag. Nå. Pointen är. Att "vi förlorar vår egen stil i det snabba trendflödet. Det är först när vi slutar fokusera på vad vi inte har i vår garderob, och i stället använder det vi har, som vi hittar vår stil."
Sant. Så jag är väl trendig även ur denna synvinkel.

Ps. Varför envisas hon ännu med de där 80-talsbrillorna och hatten på sned, då hon har ett sånt ljuvligt rött hårsvall med fina stora lockar?

C.
Åker till Paris om en vecka. Shit! Hur stajlig lyckas jag se ut där? I amningsblus, fotsida skor och en sunkig gammal babybjörn.

2 kommentarer:

  1. Hoho! Ja, på stugan är man ju in i alla fall! Men hördu ta nu hastigt och klipp ditt svarta (ok nästan svarta) blanka hår i page så ser du nog ut som vilken fransyska som helst, trots babybjörnen och resten av sunket. Du har ju fin, blek hy å.

    SvaraRadera
  2. För att det är min stil! / Karin

    SvaraRadera