torsdag 7 april 2011

Hjälper Sylvia att sprida valknarket

Sylvia skriver om valknarket. Intressant fenomen. Endel bryr sig blanka katten och andra laddar upp med chips.

Men sen finns det de här som orkar masa sig till valurnan men inte fixar att skriva en siffra på en lapp. Hur hemskt är inte det? Kalle Ankarösterna får tala för sig själv, men jag tänker på dem som kanske i stället skriver kandidatens namn. Eller så slarvigt att man inte kan läsa. Alltså de har tänkt, och de har kravlat sig ända till urnan. Men resultatet är ändå noll. Man blir galen av tanken. Eller. Det kan ju vara de som hade röstat på, ur min synvinkel, fel parti som har måkat. Hoppas. Hoppas.

Men sen skriver Sylvia också en annan sak. En viktig sak. Att hon alltid röstar på valdagen. Och att hon tar med sig sitt barn. Själva valdagen kanske inte är så viktig. Men att involvera sina barn. Så de vet vad det handlar om från barnsben. Och att de förstår innebörden. Så att de själva också röstar då de får möjlighet i framtiden.

1 kommentar:

  1. jag tycker också det är intressant med val, fastän jag inte vet vem jag ska rösta på än. jag ska göra en tippning, alltså tippa vilka kandidater kommer in från min valkrets :)

    SvaraRadera