onsdag 8 maj 2013

Morgondramatik

Jag har försökt ge det tid. Man måste ju vänjas långsamt med nya saker så här på ålderns höst. Men det går bara inte. Jag snackar förstås om Västis nya layout. Eller inte layouten egentligen, utan den dramaturgiska linjen om man nu kan kalla det så. För det funkar inte. Inte alls.

Förut startade läsningen redan då man skummade igenom första sidan på vägen från postlådan. Sedan fick man ta sig an de viktigaste nyheterna och artiklar gällande kommunen och arbetsplatsen. Tjick tjack genom insändare av olika kaliber för att sedan nå klimax med kultursidorna. Där kunde man stanna länge och njuta av de sista klunkarna kaffe för att sedan rafsa iväg över sportsidorna. Lite efterspel med någå föreningsnytt och slöläsning av serier.

Men sini. Så funkar det inte alls mera. Nä. För nu funkar det inte alls. Man blir bara frustrerad varje morgon. Vem kom på att störa läsflödet med att klämma in sporten allt för tidigt?

2 kommentarer:

  1. Mitt första intryck var snyggt. Rött och fontbyte(?). Men efter att jag plogat igenom mina missade tidningar kom jag på att jag inte hade den blekaste aning om vad jag läst. Kom bara ihåg det förvånat röda. Som om jag inte kunde ta in texterna. Förstod inte vad mitt problem var, tills nu. Måste vara det nya läsflödet.

    SvaraRadera
  2. Den där känslan har jag också. att man inte ens minns vad som stod i tidningen. Och den känns billig.

    SvaraRadera