torsdag 23 maj 2013

Kanske sen ändå inte

Hur  jag än googlar bilder från Fame hittar jag inte riktigt de feminstiska kroppar jag skrev om i föregående inlägg. Så det var kanske en chimär. Det var kanske bara i bakre raden man fyllde på med de fylligare kropparna. Men även huvudrollsinnehavarna ser friska ut. Så redan det är ju ett plus.

Däremot var det ju ett minus att bland googlandet hitta informationen att Leroy fick HIV och dog i min ålder.

På tal om ålder och Fame så känns det väldigt svårt att sätta en ålder på skådisarna. Beror det på modet,  deras friska uppsyn, eller på att jag sett dem som liten och då uppfattat dem som vuxna. Unga vuxna, men i alla fall. Hursomhelst tycker jag inte skillnaden på lärarna och eleverna verkar vara tillräckligt stor. Och de kvinnliga lärarna tittar alltid trånande på Leroy som vägrar ha tights under sina kortkorta shorts. Samtidigt som de tycker synd om honom och försöker förstå hans trassliga bakrund i hoodsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar