fredag 10 maj 2013

Det ordnas aldrig något för ungdomar

Jag kan berätta varför: För att de ändå inte kommer.

Idag fick jag än en gång se besvikna arrangörer som ordnat ett evenemang för ungdomar i högstadieåldern. Ett verkligen intressant och välarrangerat evenemang med workshopar i beatboxing och hip-hop. Flera uppträdanden men endast runt 20 deltagare. När man tänkt sig flera hundra. Varför skulle man ens försöka göra något fler gånger då man som förening satt ut tusentals euro för att få en intressant artist till den lilla orten och inga ungdomar dyker upp?

Jag blir så förbannad och frustrerad. Den här gången hade jag inget som helst med arrangemangen att göra, förde bara dit mina barn som skulle göra ett kort dansnummer mellan annat program. Speciellt den äldre var tystlåten då de kom hem. Han hade skuldkänslor över att de farit hem efter att de uppträtt. (De var egentligen var lite för unga för att få vara med) För där blev så några kvar. Allt program hade varit jättebra och proffsigt, men feelisen var ju inte direkt på topp med 20 pers utspridda i en gymnastiksal.

Vad väntar sig ungdomen? Justin Bieber? Lite realism, tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar