torsdag 17 januari 2013

Håller koll

Svenskfinland följer mig på Twitter. Är det bara jag som tycker det är konstigt? Lite kul. Lite freakigt. Och mycket suspekt.

Vem är Svenskfinland? Vem kan utge sig för att vara Svenskfinland? Vem vill utge sig för att vara Svenskfinland? Och framför allt. Vem får vara Svenskfinland?

Finns många som kunde tänkas aspirera. Hbl, SFP, Magma, Folktinget, Svenska kulturfonden, Svenska Yle....

Men kan såna gå ut och låtsas vara Svenskfinland utan att blinka? Och vem skulle det i så fall vara som sitter och addar folk? Och vem besluter vilka som är finlandssvenska nog för att få bli addade? Pale och Wille?

Vem är det som säger att Svenskfinland inte är du? Eller jag? Att jag addat mig själv bara för att ingen skall håka att jag är den enda finlandssvensken som inte finns med på listan.

Just det. Listan. Vem är det som säger att det inte är en nynazist som samlar ihop oss alla på en lista för att sedan skjutsa oss till Auschwitz.

Tycker det är mycket skumt att finlandssvensk media inte funderat över saken. Åtminstone har jag inte hört nåt. Nåja. Inser ju att jag är tvungen att följa Svenskfinland för att kunna hålla koll. Så att man kan vara beredd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar