måndag 5 mars 2012

Könsord i barn-tv

Marica skrev om den småkåta tygapan och jag måste ju titta. Från 4.16 ungefär, fortsättning följer även senare i programmet.


Jag blir helt matt. Som Marica skriver: Måste vi vara så förbannat öppna och pedagogiska?

Måste man faktiskt det? Och måste man använda alla de där orden som kommer i inlägget? Det är så mycket jag stör mig på i inlägget. Bland annat HÅRIG snippa. Varför måste det kommenteras att den är hårig. Blir det extra pinis (ursäkta uttrycket) då? Ja man undrar.

Pajkvinnan har ett annat sätt att presentera fittor. Dock inte håriga. Men hon deltar i projektet 

CHANGING FEMALE BODY PERCEPTION THROUGH ART

Och om man tänker på hennes kommentar: 
"Vaginor e vittus ackliga. Nu antlgen ar jag saker om min sexuella identitet." 
så verkar projektet verkligen ha ändrat hennes förhållning till det kvinnliga könet.

Tillbaka till den kåta tygapan:
Kuk betyder egentligen "Liten utväxt på trädstam" säger experten. Då är ju nog fitta, som betyder "fuktig strandäng" mycket trevligare tycker jag.


1 kommentar:

  1. Min 4-åring har diggat Totte halva sitt liv, men efter det här får hon nog ta en Totte-paus på 10år... Vadå barn-TV? Det här är ju grövre än Bullen och då var det ju "inte tjejen i filmen som skrivit brevet"...

    SvaraRadera