fredag 24 februari 2012

Mera hobbylyssnande

Det här med att lyssna på musik. Som hobby. Har fortfarande inga svar. Men det är nog något jag funderat på länge. För själv lyssnar jag aldrig på musik. Inte så jag skulle kunna kalla det en hobby. Radion är nog ofta på. Eller ipoden. I bakgrunden. Men riktigt lyssna? Nä. Aktivt lyssnande sysslar jag med bara då det gäller Eftersnack. Eller då jag skall lära mig någon ny sång och saknar noter.

Kunde tänka mig att lyssna på musik, som hobby, medan jag stickar. Om jag skulle sticka. Som hobby. Men då är frågan om inte stickande skulle vara hobbyn och musiken endast bakgrund.

Man kan ju kanske fundera över varför jag funderar över detta. Men det stör mig. Att jag som annars sysslar med musik inte lyssnar på musik. Låter så ologiskt. Men det är kanske just så det är. Att man antingen är en sysslare eller en lyssnare. Eller proffs.

1 kommentar: