tisdag 7 februari 2012

I wish!

På familjeliv.se kan man göra ett test för att se vilken barnboksförälder man är mest lik. Jag är en av föräldrarna Ingalls:


Du är föräldrarna Ingalls Du är en förälder som både har höga krav på dig själv och på din omgivning. Hemma hos dig vet barnen verkligen vilka regler som gäller och antagligen förekommer aldrig några barn som lämnar matbordet utan att både tacka för maten och duka undan efter sig. Du gillar ordning och reda och vill ha det rent och snygg omkring dig. Med tydliga regler hemma hos dig känner sig barnen trygga eftersom det är så tydligt vad som gäller. Du är en stark person och den som är ditt barn dig kan verkligen lita på att du har full koll på precis allt.


Jag kan delvis förstå att mina svar ledde till det, men ändå. Snälla nån! Undrar vem av dem jag är mer? Mamman som uttalar sig endast med meningen -Åh, Charles? Eller den heroiska pappan som kan allt.

1 kommentar:

  1. Det här är jag:

    Du är Gyllene Knorren-pappan Du är en riktigt snäll en, på gränsen till mesig. Antagligen har du en partner som står för stabiliteten och ordningen hemma och det är nog både bra och något som du tycker är skönt. Samtidigt är du en förälder utan alltför många principer. Du följer gärna din egen väg och det smittar av sig på dina barn som kan tänka utanför boxen och fatta sina egna beslut. Det är nog många som skulle vilja ha en förälder som du.

    SvaraRadera