tisdag 6 december 2011

Pepparkaksbak

I förrgår blev det ruck på tidtabellerna vilket slutade med att jag gick ut och gå med Kotten och lämnade killarna i köket för att fixa pepparkaksdeg.

-Borde jag nu ändå koka upp sockerlagen så ni inte bränner er, sade jag mest för mig själv.

-Pappa är ju i övrevåningen och kan ringa ambulansen om vi skär av oss fingrarna, kontrade Discodancer.

-Ok, bra. Bra. Nu far jag.

Så kommer man tillbaka till två pomppande killar: -Mjölet tog slut, så vi tog sånt där råghaframjöl eller vad det heter i stället.

-Att vaförsla?

Det visade sig vara grahammjöl. Och hur mycket av det, då? Jo, de hittade inget litersmått, så de vägde upp ett kilo på vågen i stället. Och fick det tammesjutton inrört. God var den nog, men jag misstänker att det blir aningen stabbiga pepparkakor i år.

1 kommentar: