torsdag 25 oktober 2012

De ännu mer osynliga

Insåg idag då jag läste EU att det finns åtminstone två för mig helt osynliga partier i det här valet. Jag drar paralleller mellan SFP och Samlingspartiet men Samlingspartiets kandidater har jag inte sett alls. Inte heller Centerns. Det finns bara en som syns och han gör faktiskt en ganska snygg kampanj som liknar honom, Rutankon kojjootti. Om hans kampanj påminner om de andra Centerpartisternas kan jag inte avgöra eftersom jag endast råkat se en enda annons.

Sen blir jag beklämd. Såg nämligen statisktik på hur mycket pengar presidentvalskandidaterna satsat på sina valkampanjer. En stapel var överlägsen alla andra. Alla, alla, andra. Finlands president.

Vinner man faktiskt val med pengar? Är det demokrati?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar