torsdag 20 juni 2013

Att jag hitta en sånhär

...via När det börjar.

Första skivan jag köpte: Wham! Make it big. Och Limahls Neverending story. Samma dag! (Man hade ju gärna ha kunnat säga något intressantare)

Senast spelad låt: Ups. Susanne Sonntags So-so-sommar.

Första siten jag kollar när jag vaknar: Om jag kollar något på morgonen är det fb.

Spel jag spelar mest: Dixit. Sällskapsspel som funkar för alla åldrar. Det står åtta som åldersrekommendation, men funkar med yngre som kan sitta stilla också. Rekommenderar varmt!

VOD-tjänst: -

SVT Play-tips: Kollade på 30 grader i februari, men annars väldigt lite.

Favoritradioprogram: Eftersnack i radio Vega.

Söndagskulturkonsumtion: Söndag är vilodag. Går faktiskt sällan på kulturbegivenheter just på söndag.

Dyraste kulturvana: Kultur är inte dyrt

Film jag sett flest gånger: Amadeus. Räknade till 21 ggr. Sedan tappade jag räkningen. Kanske dubbelt upp? Har ju börjat se på den med killarna också. Kanske det blir en tredje omgång med Kotten. Och herregud, alla barnbarn!

Bok jag läst flest gånger: Maria Gripes Skuggan över stenbänken. Eller eventuellt Ronja eller Bröderna Lejonhjärta. Vuxenböcker har jag sällan tid att läsa flera gånger, det kommer ju hela tiden så många nya så man knappt hinner med.

Favorittidskrift: Allt som kommer emot måste läsas.

Konstart som är svårast att relatera till: Graffiti

Konstverk jag skulle vilja äga: En målning av Sylvia Javén eller en skulptur av Kim Simonsson.

Verk som fått mig att gråta: Många böcker, men nu senast en balettkoreografi. Jag som inte förstår mig på dans håller väl på att lära mig.

Favoritsite: Finsalongen. Ger mig alltid något att fundera på även om inläggen kommer ganska sporadiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar