onsdag 29 augusti 2012

Teknikjäveln

Elektronikäcklet och Sladdhelvetet har fått ett syskon. Teknikjäveln. Förbannat vad jag hatar all teknik som bara inte funkar. Om man köper en ny grej skall man inte behöva plocka ihop den bara för att konstatera att den inte funkar. Igår en födelsedagspresent som Discodancer fått köpa för sina födelsedagspengar. Vad kiva med en grej som inte funkar. Idag får vi inte in kanalerna på tv:n (igen). Jag är så trött på det. Förr kunde man åtminstone se på en snöig kanal och höra vad de sade en stund, tills det fann sig igen. Nu är det bara on eller off.

Att saker aldrig bara kan fungera. Eller fungerar bara nästan. Så man måste hålla på och räpplä på dem hela tiden. Det är okej om något blivit gammalt och tappat geisten, men då även splitternya grejer jävlas. Eller är det bara vår karma? Jag blir helt galen!

Och så blev det ingen Marilyn för mig ikväll. Och inget studeras heller för nu är jag så förbannad!

2 kommentarer:

  1. Åh, jag e sååå med på att teknik-hata! Visst finns det saker som underlättar livet när de fungerar men minst dubbelt så många som man sku kunna slänga på soptippen! Ibland önskar jag mig en stuga utan el o vatten för att ladda batterierna med naturenergi.

    SvaraRadera
  2. Jag har stuga utan el och vatten. Men allt för lite tid att vara där.

    SvaraRadera