fredag 24 augusti 2012

Skillnaden på samma sak

Hur kan det vara så stor skillnad på dansrörelserna på en danslektion och i princip samma rörelser på ett gym? Varje sjuttons gång jag rört på påkarna undrar jag samma sak. Rörelser jag helt enkelt inte fixar på en ledd gympa på gymmet går hur lätt som helst på en danslektion. Och roligt är det med.

Jag säger inte att jag kan dansa. Jag säger bara att jag hänger med i svängarna tusen gånger bättre i danssalen än på gymet. Vari ligger skillnaden? Höger är höger i båda salarna och lika styv är jag. Samma taktsinne har jag också. Och svetten rinner lika mycket, kanske mer i danssalongen då man tar ut svängarna bättre eftersom man hänger med. Är det bara musiken som är bättre i danssalen? Eller lärarnas taktsinne?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar