fredag 31 augusti 2012

Oskönt sunkmagasin III - Realism är inte oskönt

Har försökt skriva inlägg för ett Oskönt sunkmagasin. Men det är fövånandsvärt svårt! Man borde verkligen tänka utanför boxen, liksom. Att inte utgå från de glassiga magasinen. Att inte relatera till dem. För då blir det bara antiskönt glassmagasin. Eller realism. Ta t.ex. mitt första försiktiga försök. Inredningasbilden ser ju nästan arrangerad ut. Arrangerat rådd. Men då är det ju inte sunkigt. Då är det bara anti-inredning. Nå det var inte arrangerat. Då var det alltså realism. Och jo, kanske realism kan vara oskönt och sunkigt. Men sen utgår jag ändå från att det är så här jag inte vill ha det. För jag skulle ju hellre se t.ex. ett sånt här tv-rum hos oss. Då blir det anti i alla fall. Gällande dagens outfitbilden så är det ju ren och skär realism. Inget anti i det. För det stör mig verkligen inte att se ut så där här hemma. Sällan stör det mig annars heller. Utom förstås den dagen som man lyckas se riktigt riktigt hopplös ut och ens ungdomskärlek råkar komma emot i butiken. Kanske det är då bilden borde tas för att passa in i Oskönt sunkmagasin?

1 kommentar:

  1. ah, intressant det här med sunkighet. Mer sånt. Läste artikeln du länkade till och tänkte på facebookprofiler också. Kanske många egentligen önskar att de hade livet de postar om, det osannolikt fläckfria... men det glömmer man ju när man sitter där och fejsbokdetektivar sig fram till hur roliga och fantastiska alla andras liv tycks vara.

    och andra sidan har jag dolt alla som postar om småbarnsspyor och lösa magar också. Så who am I to talk. Vad är lagom sunkigt liksom?

    Fast förra veckan spenderade jag två dagar dygnet runt i samma pyjamas. Det var ganska sunkigt.

    SvaraRadera