onsdag 30 maj 2012

Köpare eller säljare?

På loppisar, pryltorg och olika köp- och säljsjter verkar mänskorna vara indelade i två kategorier. De som säljer, och de som köper. Jag kollar ibland på olika nätpryltorg och undrar hur en del har så mycket nya saker att sälja. Varifrån har de fått dem? Handlar en del så mycket prylar som de sen inte behöver? Det gäller både kläder och vaser, maskiner. Ja vad som helst. I vissa fall börjar jag nästan misstänka att det är stulna saker. Kläder kan man ju köpa i fel storlek t.ex. men vaser? Eller är det vaser man fått i gåva som man säljer bort?

Själv är jag nog dålig på att tråka bort saker jag fått. Och kläder använder jag tills de är trasor. Möbler och annat som jag ärvt har jag också svårt att göra mig av med. Så här sitter man i murjun. Och kollar om det skulle finnas något man behöver köpa. Huj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar