torsdag 21 juli 2011

Flickor, pojkar och unisex

I mitt förra inlägg skrev jag lite om barnens kläder. Och hur man trodde att man hade unisexkläder åt killarna. Nu är ju vår lillis en flicka och hon använder förstås killarnas avlagda kläder. Och då märker jag något hemskt med mig själv. Huu. Nämligen.

Då killarna hade "för flickiga" kläder på sig och någon utomstående trodde att de var flickor, tyckte jag inte det var ett problem. Alls. För mig var det, tydligen (omedvetet) ett uttryck för att de var vackra och söta barn.

Men nu till det värsta. Om någon tar fel på könet då Kotten går klädd i "pojkkläder" tar jag nästan på näsan och undrar om de tycker att hon är ful! Halllååå! Hur tänker jag!

Hemskt.

Ja. Och mina vana trogen så är jag ju inte som alla andra. För det brukar ju vara tvärtom. Att det är nålåt om man tycker att en pojke är en flicka. För det är ju så homot. Nej suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar