tisdag 16 augusti 2022

6 år

 Av en slump hittade jag hit exakt 6 år sedan jag skrev det förra inlägget. Nästan på minuten 6 år sedan. Jag tror jag skall leta upp det där inlägget nu. Och passar på att uppdatera listan på lästa böcker. Under 6 år har jag ju hunnit läsa många andra också. Men känns av någon anledning viktigt att läsa igenom den här:

Böcker jag inte läst
Anaché
Maresi
Knausgårds (ingen)
Hägring 38
Shadesen of Gray (ingen, nu = en)
Minkriket
Ödesgudinnan

Lola upp och ner (den med det nya slutet)
Maria Åkerblom
De där sista delarna av Mammutjägarna eller vad de heter (Av Jean M. Auel. Man vill ju veta hur det går? Att får hon återse sin son? Men orkar man sen ändå ta upp den tradiga följetongen från 20 år tillbaka i tiden? Har förresten den sista boken kommit ut redan?

Böcker jag inte hunnit läsa, endast påbörjat
Kvinnostaden
Svulten
Gräset är mörkare...
Underfors (Fast min man började i alla fall, så den är inte riktigt oanvänd. Tillägg 2016: Även min son har läst den. Tillägg 2022: Påbörjat högläsning för Alva. men hon ansåg sig ännu vara för liten för boken.)
Vackra mänskor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar