tisdag 1 februari 2011

Incognito

Taxichaufför Lindgren har börjat blogga. Har inte läst, men kommer att göra det. För jag gillade hans betraktelser i Volt. Och nattliga färder i Helsingfors är ju fascinerande. Ändå är det en sak som stör mig. Och det är en helt löjlig sak. Men jag föredrog att inte veta vem han var. Inte känner jag Taxichaufför Laustiola heller, men det är ändå inte samma sak mera. 

Och vidare över åsnebryggan till manusförfattaren Charlie Kaufmann. Han beklagar sig över myten Kaufmann i dagens husis. Men jag tror ju att han skall sluta gnälla och vara nöjd. Jag tror att han är intressantare som eremiten som inte ger intervjuer. Och om han verkligen vantrivs i den rollen är det väl bara att skriva om manuset och raka av sig skägget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar